Paprastų, kasdieniam bendravimui tinkamų tekstų rašymas

Mokymosi rezultatas: Baigęs šį modulį, studentas turėtų mokėti rašyti paprastus tekstus, tinkamus kasdieniam bendravimui.

Kaip rašyti, kad kiti suprastų

Rašytiniai tekstai yra suskirstyti į skirtingas rūšis. Parašytas tekstas gali būti romantiškas romanas, straipsnis žurnale, politinė brošiūra, asmeninis laiškas, techninio prietaiso vadovas, jūsų vadovo el. Laiškas ar „Facebook“ žinutė. Tarp daugybės kitų dalykų.
Kai nuspręsite, kokį tekstą ketinate rašyti, pirmiausia paklauskite savęs:

  • KODĖL rašau šį tekstą ir
  • KAS yra mano skaitytojas?

Atsakymai į šiuos klausimus lemia, kokią laikmeną turėtumėte naudoti, koks turėtų būti jūsų tekstas ir kokia kalba turėtumėte siekti, įskaitant vaizdų ar simbolių naudojimą.

2.1 Pagrindinis aspektas

Koks yra teksto tikslas?

Kodėl visų pirma rašote tekstą? Dėl darbo paprastai yra dvi priežastys:
1) Informaciniai tekstai. Norite, kad kas nors ką nors žinotų, paprastai, kad kažkas nutiko. Tipiški informaciniai tekstai yra šie: pranešimas apie įvykį, įrašas darbo žurnale ar žurnale, minutės po susitikimo ar užrašymas iš pokalbio telefonu.
2) Instrukciniai tekstai: norite, kad kažkas padarytų ką nors. Įprasti mokomieji tekstai yra: pirkinių sąrašas, užsakymas tiekti, el. Laiškas jūsų vadybininkui, kuriame prašoma suteikti nedarbo dieną, arba užpildyti internetinę formą.
 

Kas yra Jūsų skaitytojas?

Jūs visada rašote, kad kas nors perskaitytų, ir visada norite atsiminti tą numatytą skaitytoją, nes norite pakoreguoti savo toną ir kalbą.
Vidinis skaitytojas: jūsų vadybininkas, bendradarbis, kažkas, dirbantis kitame tos pačios įmonės skyriuje, jūsų sąjungos atstovas
Išorinius skaitytojus galima suskirstyti į dvi grupes.
1) Tie, kuriuos aptarnaujate, atsižvelgiant į jūsų darbą, kurie gali būti klientas, klientas, pacientas, paciento mylimasis, keleivis ar mokinys
2) Tie, kurie jus aptarnauja, pavyzdžiui, įmonė, iš kurios užsisakote prekių ar paslaugų
Kartais skaitytojas esi tu pats. Kaip ir žurnale, mes siūlėme nuolat rašyti. Tai suteikia daug laisvės nuspręsti, kaip turėtų atrodyti jūsų tekstas.
Teksto paskirtis ir numatytas skaitytojas nustato jūsų teksto toną ir kalbą.

 

2.2 Tarpininkai
Rašymas – tai ne tik rašiklio padėjimas ant popieriaus. Dažniausiai skaitmenine klaviatūra rašome kompiuteriu ar telefonu. Kompiuteris ar telefonas yra terpė, per kurią mes bendraujame.
Taip pat yra skirtumas tarp laisvo teksto rašymo ar formos ar šablono užpildymo. Užpildyti formą yra tiek pat, kiek skaityti ir rašyti. Jums nereikia galvoti apie tai, kas yra jūsų skaitytojas arba kodėl jūs rašote. Tai jau nuspręsta formoje. Ir jums nereikia galvoti apie mandagumą ar teksto struktūrizavimą. Tai yra ir forma. Bet jūs turite būti tikslus.



Rašymas internete dažnai yra neoficialus, labiau grafinis.

Emociukai

Naudojimas emociukus yra minų laukas. Kai kuriose kultūrose ir kai kuriems žmonėms tai atrodo vaikiška ir neprofesionalu, kiti pasikliauja ja kaip svarbia draugiškumo dalimi. Jei asmuo, su kuriuo bendraujate, naudojasi jaustukais, gali būti protinga atsispirti besišypsančiu veidu. Jei ne, geriau ne.  

Paveikslėlio šaltinis: Tero Vesalainen on pixabay.com

Socialiniai tinklai

Socialinės žiniasklaidos priemonės, tokios kaip „Facebook“, „snapchat“, „Twitter“ ir „Instagram“, paprastai yra skirtos asmeniniam paskelbimui. Bet žinok. Internetas yra tarsi atvira biblioteka, todėl nenorėtumėte skelbti to, ko nenorite, kad matytų jūsų vadybininkas ar bendradarbiai. Jūsų asmeninis socialinės žiniasklaidos profilis atspindės jūsų profesinį vaidmenį.

2.3 Praktikuojam rašyti el. laišką
Rašant formalų laišką, netgi darbo el. laišką, yra keletas formalių reikalavimų. Norite pradėti nuo draugiško ir oficialaus pasveikinimo. Norite aiškiai pasakyti, koks yra el. paštas, ar tai informacinis, ar instrukcinis tekstas? Ir norite pabaigti draugiškai, bet formaliai.
Svarbu: jei neatsakote į el. laišką ir ypač jei dar nerašėte šiam asmeniui anksčiau, temos laukas turi būti informatyvus. Jei per daug bendra, net rizikuojate, kad skaitytojas neatsidarys el. laiško.
 
2.4 Rašymo patarimai
Prieš pradėdami rašyti visą tekstą, šiek tiek laiko pagalvokite, ką norite parašyti. Du labai geri metodai yra:
1) Papasakokite tekstą sau. Kalbėkitės per tekstą, kurį planuojate rašyti. Garsiai kalbėkite su savimi. Kalbėk apie tai, ką nori parašyti, kodėl ir kam. Daugelis iš mūsų nori būti vieni, kai tai darome, tačiau gali būti labai naudinga kalbėtis su kuo nors kitu.
2) Parašykite arba nupieškite keletą raktinių žodžių. Kokius svarbiausius dalykus turite pasakyti (ar paprašyti) savo tekste? Užrašykite juos. Dabar galite pasižiūrėti, kokia tvarka norite rašyti. Jūs netgi galite padaryti suplanuoto teksto brėžinį.
Ar jau pradėjote savo žurnalą? tai gera vieta praktikuoti šiuos metodus.