Problemų sprendimas

4.1 Techninių problemų sprendimas

Mokymosi rezultatas: Baigę šį modulį galėsite nustatyti galimas technines problemas ir jas išspręsti naudojantis skaitmeninėmis priemonėmis.

Nesvarbu, kokius techninius sunkumus patiriate, daugumą problemų galite išspręsti paprastomis priemonėmis. Ir jūs neprivalote būti ekspertu. Net ekspertai naudojasi šiais paprastais metodais prieš pradėdami sudėtingesnes procedūras.

Kompiuteris ar programa neatsako

Geriausias patarimas, kurį kada nors gausite spręsdamas kompiuterio problemas, yra paleisti jį iš naujo ir bandyti dar kartą. Jei jūsų kompiuteris atrodo užstrigęs arba atrodo, kad jūsų kompiuterio programos ar WI-FI neveikia, tiesiog išjunkite kompiuterį ir paleiskite jį iš naujo. Dažniausiai šis paprastas metodas išsprendžia iškilusią problemą. Taip pat gali būti naudinga patikrinti ar visi jūsų kabeliai tinkamai prijungti.

Jei jūsų kompiuteris visai neatsako, galite jį paleisti iš naujo, atjungdami maitinimo laidą ir vėl jį prijungdami. Nešiojamus kompiuterius / išmaniuosius telefonus galite paleisti iš naujo keletą sekundžių paspausdami įjungimo / išjungimo jungiklį. Bet saugokitės, jei prieš iš naujo paleisdami kompiuterį dirbote su dokumentu ir kurį laiką jo neišsaugojote, galite prarasti pažangą, padarytą po paskutinio dokumento išsaugojimo. Tačiau ne visada taip yra. Daugelis programų išsaugo jūsų darbą, net iš naujo paleidžiant kompiuterį.

WI-FI neveikia

Jei problema yra WI-FI ryšys, pabandykite iš naujo paleisti interneto maršrutizatorių. Tai galima lengvai padaryti atjungiant maitinimo laidą ir vėl jį prijungiant. Maršrutizatorius gali užtrukti minutę ar dvi, kad vėl būtų visiškai funkcionuojantis, tačiau, kai jis pradeda funkcionuoti, jūsų interneto ryšys taip pat gali būti atnaujintas.

Taip pat atminkite, kad kai naudojate WI-FI be fizinio kabelio tarp maršrutizatoriaus ir kompiuterio, neturėtumėte kompiuterio padėti per toli nuo maršrutizatoriaus. Pabandykite pereiti arčiau, jei Wi-Fi ryšys neveikia arba net pabandykite prijungti jį fiziniu kabeliu, jei vis dar kyla problemų jungiantis.

Staigus programos išjungimas, klaidų pranešimai ar iššokantys langai

Yra daugybė galimų problemų, dėl kurių jūsų kompiuterio programos gali netinkamai veikti. Tai galioja ir kompiuteriams, ir planšetėms, ir išmaniesiems telefonams. Šie patarimai gali padėti išspręsti šias problemas, ar dar geriau, padėti jums jų išvengti.

Atnaujinkite savo programinę įrangą

Kompiuterių programų ir išmaniųjų telefonų programų kūrėjai visada taiso ir tobulina savo produktą. Kai kurie iš šių patobulinimų yra labai svarbūs, kad programa tinkamai veiktų. Kartais, atidarius programą, jūsų gali paklausti, ar norėtumėte atnaujinti. Įpraskite tai daryti ir nuolat atnaujinkite savo programas. Jei kyla problemų dėl programos, patikrinkite, ar nėra atnaujinimo. Tai gali išspręsti iškilusias problemas.

Reguliariai tikrinkite virusus kompiuteryje

Kompiuteriai gali gauti virusus iš programų, kurias atsisiunčiame, arba nuorodų, kurias spustelime. Daugelis šių virusų yra gana nekenksmingi ir lengvai valdomi mūsų kompiuterio. Tačiau kai kurie dalykai gali sukelti problemų arba priversti langus vėl ir vėl iššokti. Po paskutinio modulio tikriausiai įsitikinote, kad jūsų kompiuteryje yra įdiegta aktyvi antivirusinė programinė įranga. Jei kyla problemų, kurių negalite išspręsti, galite paleisti kompiuterio nuskaitymą, kad patikrintumėte, ar jūsų kompiuteryje nėra virusų.

Ekspertų pagalba iš paieškos sistemų, internetinių bendruomenių ar draugų

Nesvarbu, kokią patirtį mes įgyjame naudodamiesi kompiuteriais, niekada nesužinosime visko apie tokias paieškos sistemas kaip „Google“ ar net tokias vaizdo įrašų svetaines kaip „YouTube“. Jei kyla problemų dėl kompiuterio ar išmaniojo telefono, sprendimus beveik visada rasite internete. Triukas – užduoti teisingus klausimus. Klausimų, kuriuos galite įvesti į „Google“ paiešką, pavyzdžiai:

  • Macbook klaidos kodas 102
  • „iPhone Excel“ programa išsijungia
  • WI-FI neveikia
  • „Windows“ atnaujinimas nebuvo sėkmingas
  • Kompiuteris neįsijungia

Daugelis kompiuterių ir programų taip pat turi savo integruotus išteklius, kurie gali padėti išspręsti problemas. Tai dažnai randama įvedus „pagalba“ kompiuterio ar individualios programos paieškos lauke. Tai taip pat galima rasti paspaudus mygtuką su klaustuku, lempute ar žodžiu „gedimų šalinimas“. Šie simboliai skiriasi.

Kartais norint išspręsti jūsų problemą nereikia eksperto pagalbos. Atminkite, kad vienas iš paprasčiausių būdų rasti sprendimą gali būti paklausti pažįstamo žmogaus arba paklausti ko nors iš socialinių tinklų bendruomenių. Visada yra žmonių, kurie mielai padeda.

Atminkite: kompiuteris ir išmanusis telefonas dažnai gali išspręsti daug daugiau problemų, nei jūs manote. Pvz., Pabandykite naršyti (atlikti „Google“ paiešką), „ar kompiuteris gali skaityti garsiai“.

4.1.1 Pratimai

4.2 Kūrybiškas technologijų naudojimas mokymosi procese

Mokymosi rezultatas: Baigę šį modulį galėsite mokytis ir kūrybiškai reikštis naudojant skaitmenines laikmenas ir technologijas.

Vaizdo įrašai

Vaizdo įrašai gali būti geri mokymosi šaltiniai, nes jūs galite pamatyti, kaip viskas veikia tuo pačiu metu, kai klausotės paaiškinimo. Galite sustoti ir pakartoti, jei kažko nesupratote iš pirmo karto. Taip pat labai daug reikia mokytis kuriant vaizdo įrašus patiems, o mobiliajame telefone tai padaryti yra gana lengva.
Savo mokymosi procese vaizdo įrašai gali būti naudojami:

  • Mokymosi turiniui, kurio paprastai negalėtumėte pamatyti, pavyzdžiui, vandenyno dugnas, žmogaus organai ar pavojingi cheminiai eksperimentai.
  • Kalbų pamokos palaikymui. Mokytojo ar mokymo galėtų mokyti savo gimtosios kalbos.
  • Modeliams ir supaprastinimams. Pavyzdžiui, supaprastintos animacijos, vaizduojančios sudėtingus procesus.

Jei susiduriate su problema darbe ar mokymosi procese, dažniausiai yra vaizdo įrašas, kuriame ta problema paaiškinama. „YouTube.com“ yra gera vieta paieškai. Ji dažnai vadinama „didžiausia pasaulio klase“.
Skaitmeninis skaitymas
E. knygas galima įsigyti specialiuose įrenginiuose, tokiuose kaip „Kindle“, arba įprastuose įrenginiuose. Yra daugybė nemokamos mokymosi medžiagos, tačiau populiaresnės knygos paprastai yra mokamos. „Amazon“ yra bene didžiausia elektroninių knygų tiekėja. Jie taip pat turi audio knygų paslaugą. „Skaitymas ausimis“ yra vienas iš daugelio elektroninių knygų pranašumų. Kiti du pranašumai yra galimybė padidinti šrifto dydį, o kai kurios paslaugos leidžia ieškoti sunkesnių žodžių paaiškinimų juos spustelėjus.
Tinklaraščiai
Tinklaraščio (internetinio dienoraščio) kūrimas yra puikus būdas dalytis savo žiniomis su kitais. Yra daugybė nemokamų tinklaraščių paslaugų, pavyzdžiui, „WordPress“ ar „Google Blogger“, kuriomis lengva naudotis. Savo tinklaraštyje galite rašyti apie savo mokymąsi: kursus ir užduotis, tai, kas jums sunku, kaip sprendžiate problemas ir ką mokotės. Ten taip pat galite mokytis rašyti. Jei turite mokymosi partnerį ir mentorių, jie galėtų pakomentuoti jūsų tinklaraštį ir padėti jums tobulėti. Ne visada reikia rašyti. Bandykite bendrauti ir atlikti refleksiją keldami nuotraukas ar vaizdo įrašus. Pripažįstame, kad gali būti gana baisu skelbti savo asmeninį mokymąsi tokiu būdu.
AMT – asmeninis mokymosi tinklas
Jei mokotės kartu su mentoriumi ir (arba) mokymosi partneriu, jūs jau kuriate savo asmeninį mokymosi tinklą. Šiais laikais suaugusieji ne visada eina į pamokas, kad išmoktų kažką. Mokydamiesi neoficialiai, skaitydami, klausdami ir aptardami internetinėje platformoje, galėsite labiau pasiekti kai kuriuos žmones ir jie taps jūsų asmeninio mokymosi tinklo dalimi. Tai veikia abiem būdais. Kurį laiką gyvenate pasaulyje, turite žinių, kurias galėtumėte perduoti. Naudokite savo tinklaraštį (iš vertingų pasiūlymų) arba „Twitter“ (atkreipkite dėmesį į protingus žmones ir naudingas žymas turinčias žinutes) arba kitą socialinį tinklą.
Vertinimas
Visada sustokite ir apmąstykite savo mokymąsi. Paprastai suaugusiųjų mokymo programoje egzaminų nėra, tačiau galite paprašyti mentoriaus ar mokymosi partnerio, draugo ar kolegos įvertinti konkretų kūrinį ar net idėją. Jei norite tikro iššūkio: eikite į h5p.org ir sukurkite savo viktoriną su šio kurso klausimais. Dalykitės ja mentorystės platformoje arba savo tinklaraštyje.

4.2.1. Pratimai

Tai yra paskutiniai jūsų pratimai šiame kurse:
1) Pabandykite „YouTube“ paversti savo mokymosi platforma:
1. Eikite į youtube.com ir pamėginkite rasti gerą mokomąjį vaizdo įrašą apie tai ką norite išmokti: pavyzdžiui, ispanų kalbą, keksiukų papuošimą ir t.t.
2. Praktikuokite spustelėti pauzę ir darytis konspektą, jei tai yra jūsų mėgstamiausias mokymosi stilius.
3. Spustelėkite krumpliaračio piktogramą (rodoma apačioje dešinėje, kai perkeliate žymeklį ant vaizdo ekrano) ir peržiūrėkite vaizdo įrašą antrą kartą didesniu greičiu, kad viską pakartotumėte.
4. Kuri iš dviejų rutinų jums labiausiai padėjo?

2) Susikurkite savo mokymosi tinklaraštį:
1. Eikite į wordpress.com (arba kitą tinklaraščio paslaugą).
2. Spustelėkite „Start your website“(Pradėti savo svetainę).
3. Užsiregistruokite naudodami el. pašto adresą ir slaptažodį (nepamirškite, kad slaptažodį turi būti sunku atspėti, bet lengva atsiminti) ir spustelėkite „Create your account“ (Sukurti savo paskyrą). (Taip pat galite tiesiog prisijungti naudodami „Google“ paskyrą, bet apie tai jau kalbėjome).
4. Norėdami sukurti URL ir paskelbti tinklaraštį, vykdykite instrukcijas. Dabar internetinis tinklaraštis yra prieinamas visiems, tačiau labai mažai tikėtina, kad kas nors jį ras, kol nepasidalinsite nuoroda (ar pavyks sugeneruoti daug srauto).
5. Papildykite tinklaraštį spalvotomis temomis ir vaizdais. Pasinaudokite savo žiniomis apie „Creative Commons“ norėdami rasti gražias nuotraukas, kuriomis galite laisvai naudotis.
6. Pradėkite pasakoti istoriją apie mokymąsi šiame kurse.
7. Leiskite savo mentoriui pamatyti ir komentuoti jūsų tinklaraštį.

Linkime jums didžiausios sėkmės!